Lični razvoj

Pet neophodnih koraka ka isceljenju posle raskida veze

Rađamo se celoviti, kompletni, sa osećajem bezuslovne ljubavi i prihvatanja ali tokom našeg iskustva kao ljudskog bića, dopuštamo da nam drugi ljudi iskrive sliku i udaljavamo se od Isitine i Izvora. Počinjemo da verujemo ono što je daleko od istine – da smo odvojeni od izvora,  da nam nešto nedostaje, da nismo celi, i da nam je potrebno nešto (neko) što će nas učiniti celim. Kako se odrastanjem udaljavamo od istine i osećaja celovitosti tako počinjemo da žudimo za ljubavlju i prihvatanjem od strane drugih ljudi u cilju popunjavanja  „praznine“ unutar sebe.

Povreda koja se desi tokom raskida  je vrlo bolna za ego ali naša duša se u tom trenutku raduje jer ona traga za večnom ljubavlju,  a ne za ljubavlju jedne osobe i zato je emotivna bol zapravo velika prilika da iscelimo sebe i osvestimo da sve što tražimo se nalazi u nama samima.

 

Pet koraka ka isceljenju posle raskida emotivne veze:

 

  1. Prihvatanje

 

Veliki deo bola dolazi od neprihvatanja realnosti i gajenja nade da će se nešto promeniti i umesto okretanja sebi i suočavanja sa tim da je kraj mi trošimo mnogo energije na unutrašnje negodovanje . U ovoj fazi je potrebno da izađemo  iz uloge žrtve i osvestimo  da bol koju osećamo nema mnogo veze sa drugom osobom, kako nam se čini, već sa našom primarnom ranom i željom naše duše da se isceli.

Prihvatiti ne znači da treba da vam se sviđa to što je neko uradio i kako se poneo prema vama, već jednostavno znači da dozvoljavamo sebi da nam se desilo i prihvatamo to iskustvo  kao deo realnosti. Važno je razumeti da nismo krivi i da nije moglo biti drugačije i bolje jer smo uradili ono što smo najbolje znali u datim okolnostima. Najbolniji raskidi su upravo posle  veza koje i imaju funkciju da nas okrenu nama samima i kojima je to i svrha.

 Šta da govorite sebi tokom ovog koraka: „Uradila si najbolje što si znala“,“ Nisi kriva“,“ Loše stvari se dešavaju“,“ Nisi sama“,“ Sve je dobro i ovo je deo tvog iskustva koji te uči i oslobađa“

 

 

  1. Otpuštanje emocija

 

Dajte prostora emocijama koje se javljaju kada se dogodi raskid – tuga, ljutnja, bes je ono što isplivava kada smo povređeni i to nije dobro negirati. Žene sebi mnogo češće dozvoljavaju  tugu, a vrlo teško ljutnju i zato posebno obratite pažnju na ovu emociju koja nam je često zabranjivana u detinjstvu.  Dajti sebi pravo i na ljutnju kao i na druge emocije  i otpustite ih.

Najbolji način koji sam koristila na sebi i klijentima, a koji donosi odlične rezultate je „otpuštanje pisanjem“.  Amerikanci ga zovu F (uck) pismo i to je način za  bezbedno otpuštanje  ljutnje.

Dominatnom rukom, brzo, bez cenzurisanja pišite zašto ste ljuti, šta smatrate da nije bilo u redu od strane druge osobe, zašto vas boli, gde ste razočarani, šta zamerate, šta vas rastužuje, šta vam je teško da oprostite. Osećajte sve što osećate i dajte svakoj emociji prostor.. Nemojte čitati napisano već sa puno energije i želje da otpusitite ove emocije koja vam ne služe pocepajte pismo i bacite ga.

Važano je da napomenem da bi zaista otpustili emocije umesto da ih recikliramo ( i  tako ostanu u nama da prave probleme pa i sa zdravljem) mora postojati saosećanje i razumevanje prema sebi,  a nikako osuda, kritikovanje i nerazumevanje.

Šta da govorite sebiu ovom koraku:  „Prirodno je da budeš tužna“, „Dozvoljavam ti da budeš ljuta“, „Uz tebe sam“, „Potpuno saosećam sa tobom i razumem te“, „Dajem ti vremena koliko ti je potrebno da se isceliš“, „Imaš pravo na tugu, ljutnju, bes i daj im prostora“.

 

 

 

  1. Dajte sebi ono što biste želeli da vam da neko drugi

 

Pre svega darujte sebe velikom količinom saosećanja, nežnosti, razumevanja, podrške i odobravanja – sve je to čin ljubavi koju sebi ne dajemo a tražimo je od nekog drugog. Izvedite sebe na neko lepo mesto, odvedite sebe u šetnju i uživajte u prirodi, obraćajte se i negujte sebe baš kao što bi nekoga koga mnogo volite i poštujete.

Pohvalite sebe što ste uradili najbolje što ste znali i umeli u određenom trenutku i u velikom luku zaobiđite samokritiku, ljutnju na sebe i osudu. Budite nežni ali i istiniti i vidite koliko je zapravo sve ono što vam je neko drugi uradio samo refleksija vašeg odnsa prema sebi i budite spremni da menjate taj odnos.

Šta da govorite sebi u ovom koraku:  „Volim te“, „Meni si važna“, „Ja te nikada neću ostaviti“, „Meni si potrebna“, „Prihvatam te baš takvu kakava jesi“

 

 

 

  1. Započnite ili pojačajte spiritualnu praksu

 

Nikada nismo sami i ostavljeni, i sve što nam je potrebno je da se približimo Božanskoj ljubavi u nama, a to je moguće jedino kroz spiritualnu praksu. Ovakve bolne situacije su prilika da se još jače učvrstimo u našoj praksi ( nikada moje molitve i meditacije nisu bile tako važne kao u tim bolnim periodima) ili da je započnemo ako je nemamo.

Ništa ne donosi dobrobiti kao spiritualna praksa i okretanje sebi i Bogu ( Univerzumu, Kreatoru ili kako god vi zvali Višu silu). Tada konačno činimo ono što nam je zaista potrebno i okrećemo se onome ko nam može dati ono za ćim tragamo.

Šta da govorite sebi u ovom koraku:  „Zaslužuješ najbolje“, Zaslužuješ da isceliš rane i zakoračiš u nešto zaita dobro“ „Pružam ti ono što ti je najpotrebnije – meditaciju i molitvu“

 

  1. Oprostite sebi ( iz mog iskustva teži deo), toj drugoj osobi i krenite dalje u život.

 

Kada osetite da ste iscelili ranu ( otpustili emocije, promenili poged na sebe, približili se stvarnoj Ljubavi ) i da ste sposobni za novu etapu i novog partnera recite sebi „Spremna sam“, „Otvaram se za novu ljubav“, „Otvaram svoje srce za ljubav“ ali u isto vreme budite spremni  i otvoreni da ponovo budete povređeni. Nikada ni na koji način ne možemo sebe zaštiiti od povrede, a da se u isto vreme ne „zaštitimo“ i od ljubavi . Ako se otvaramo za ljubav otvaramo se i za razočarenje i povredu. Moj izbor je otvoreno srce koje voli – pa kako god bude, umesto zatvorenog srca koje svakako već pati.

Ukoliko ne damo sebi prostor za isceljenje svaka sedeća povreda će nositi u sebi i prethodnu ranu  jer vreme samo od sebe ( bez suočavanja i priznavanja onoga što jeste) ne leči ništa. Anstezirati bol brzim ulaskom u drugu vezu, ignorisanjem osečanja, korišćenjem alkohola i ili bežanjem  u posao učiniće da kasnije bol bude još jači.

Budite dovoljno hrabri da se odmah suočite sa onim što jeste, dovoljno mudri da iscelite rane  i tada su velike šanse da će vaše buduće partnerstvo biti kvalitetnije i zdravije.

 

Dragana Bačanek

Ukoliko se odlučite za intenzivniji rad na sebi stojim vam na raspolaganju.

Možete zakazati :

  • Individulanu jednosatnu sesiju
  • Poludnevnu individualnu sesiju od 4 sata
  • Celodnevni individualni intenziv od 8 sati

 

Ukoliko želite pre zakazivanja da popričamo možete me pozvati na 063348778

Ako Vam ovo sviđa, podelite sa prijateljima:
  • 130
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    130
    Shares

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *