Lični razvoj

Deset koraka do bolje samodiscipline

Disciplina je ono što nas spašava nepotrebne patnje i velika istina je da ako ne disciplinujemo sami sebe disciplinovaće nas život pre ili kasnije.

Disciplina je ono što nas vodi ka istinskoj slobodi i pravom uživanju u životu kao i ostvarivanju svakog cilja koji smo zacrtali. Bez samodiscipline teško da se možemo pomeriti sa mesta i ostvariti ono što želimo u bilo kom aspektu života – zdravlju, emotivnim vezama, prijateljstvima, novcu, karijeri.

Ukoliko želite da unapredite sebe, promenite neke štetne navike i uopšte budete disciplinovaniji evo šta sve može da vam olakša ovo prevaspitavanje samoga sebe:

 

  1. Promenite pogled na reč disciplina.

 Većina ljudi kada pomisli na disciplinu ima osećaj da se radi o nečemu teškom, striktnom i krutom, međutim reč disciplina potiče od latinske reči čije je značenje zapravo suprotno i znači slediti nešto sa ljubavlju (discipulus – učenik, student, sledbenik). Iako je nekada teško promeniti navike, na disciplinu bi bilo dobro gledati kao na praćenje ili učenje nečega što nam je važno. Kada govorimo o disciplini kao nečemu što dolazi iz našeg srca zato što nam je nešto istinski važno i nečemu što nas vodi ka slobodi i uživanju, onda se naš odnos prema njoj menja i disciplinovanje samoga sebe je tada mnogo lakše.

 

  1. Imajte podržavajući odnos prema sebi.

Kritika koliko god da se čini da nas pokreće zapravo nas usporava i sabotira. Istraživanja pokazuju da je mnogo bolje imati podržavajući odnos sa sobom nego kritičan i strog. Iako je većina nas vaspitavana dosta kruto pa smo i sami nastavili takvi da budemo prema sebi, promena odnosa donosi mnogo bolje rezultate u disciplinovaju sebe i činjenju onoga što je ispravno i dobro za nas same.

 

 

  1. Menjajte jednu po jednu naviku.

 Nemojte menjati više navika u istom trenutku. Odlučite se za jednu stvar i tu trošite svoju ograničenu količinu volje koju posedujete. Svako od nas ima određenu  količinu volje i tu zalihu trošimo na sve za šta nam je potrebna,  pa je valja pametno i funkcionalno koristiti. Ako odjednom želite da recimo ostavite pušenje, počnete sa rekreacijom, promenite ishranu onda će to biti previše za količinu volje koje imate na raspolaganju i zato je bolje da se najpre odlučite za promenu jedne navike (one koju smatrate najvažnijom u datom trenutku) pa kada nju automatizujete onda da pređete na promenu druge. Kada je navika automatizovana na nju više ne trošimo volju.

 

  1. Dobro se naspavajte.

San izuzetno dobro utiče na snagu volje pa tako gledajte da budete odmorni i sveži kada krenete u disciplinovanje sebe. Istraživanja pokazuju da dobar san preko noći donosi više snage za ispravne odluke tokom dana. To ste verovatno i sami primetili da vam je lakše da odolite iskušenju ukoliko ste dobro naspavani i odmorni.

 

  1. Zamenite reč moram i treba sa želim.

Želim stvara potpuno drugačiji osećaj od „moram“ i „treba“ nešto da uradim. Sa rečju „želim“ otvarate prostor unutar sebe da se lakše odlučite za ono što istinski želite i što je dobro na dugi rok.

 

 

  1. Negujte svoje unutrašnje dete.

 Deo koji vas sabotira nije onaj zreli, odrasli deo vas, već vaše unutrašnje dete koje nije dobilo ono što mu je bilo potrebno u različitim fazama odrastanja. Ugavnom nam nedostaje nežnost, ljubav, osećaj da nas neko vidi i čuje, da smo nekome važni i ako to sami sebi pružimo lakše ćemo disciplinovati sebe. Radite na svom uutrašjem detetu i istražujte zašto vas sabotira, i znajte da to ne radi zato što vam želi loše već zato što veruje da vam ostajanje na istom mestu donosi neku dobrobit. Obraćajte se sebi kao detetu za koje imate nežnosti i razumevanja i videćete da je mnogo lakše da se dogovorite sa sobom i istrajete u svojim namerama nego kada ste strogi i samo izdajete naređenja. Ako promena navike usledi kao posledica razumevanja sebe onda ćemo sa lakoćom sprovoditi ono što znamo da nam čini dobro.

 

  1. Svakodnevno vežbajte volju.

Volja je mišić. Svakodnevno zadajte sebi mali zadatak koji će ojačati vašu volju. Mišić koji se ne koristi slabi i isto je tako i sa mišićem volje. Koristitte ga, jačajte ga iz dana u dan malim koracima i jednoga dana ćete biti izneneađeni koliko ste napredovali. Ne dozvoite da prođe i jedan dan a da ne uradite nešto što prethodnog dana niste mogli.

 

 

  1. Okružite se sa ljudima koji su disciplinovani.

 Svaki kvalitet koji želimo da usvojimo, uspevaćemo  mnogo lakše ako smo u društvu ljudi koji su taj kvalitet već izgradili. I sami znate da je prvi savet kod odvikavanja od bilo koje zavisnosti promeniti društvo. Naravno jasno je i zašto jer je sve zarazno i svako u našem okruženju na neki način utiče na nas – bilo da nas vodi gore ili dole. Istraživanje je pokazalo da vremenom stvaramo navike u ishrani, zdravlju pa čak i ciljeve u karijeri iste kao kod ljudi oko nas.

 

  1. Povežite se sa svojim zašto.

 Zašto nešto želite da sprovedete je vaš pokretač, jer ko zna zašto taj će znati i kako. Napišite svoje vrednosti, ono što vam je važno i zbog čega vam je potrebno da se nečega pridržavate, i često čitajte da biste se stalno podsećali na svoje zašto i da vam ne opada motivacija.

 

 

  1. Meditirajte.

 Dokazano je da samo deset minuta meditacije dnevno osnažuje vašu volju i bolje donošenje odluka. Fokusiranje na dah već posle kratkog vremena donosi vidljive rezultate, jer meditacijom  razvijamo prefrontalni korteks koji ima ulogu da naše odluke budu korisnije i da budemo istrajniji u onome što odlučimo.

 

I naravno nikada ne odustajte. Za neke navike mi je bilo potrebno sto puta da pokleknem dok ih nisam usvojila, neke su išle lakše ali nisam odustajala, niti to planiram u daljem disciplinovanju sebe.

Kada vidimo blagodeti dobre samodiscipline i koliko zapravo radosti donosi disciplina to ćemo sve lakše sprovoditi odluke koje donesemo.

 

Od srca vam želim da diciplinujete sebe svakodnevno 🙂

 

Ukoliko imate neke izazove vezano za ovu temu radujem se da me kontaktirate putem mejla ili na telefon 063348778

 

Dragana Bačanek

 

 

 

 

 

Ako Vam ovo sviđa, podelite sa prijateljima:
  • 120
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    120
    Shares

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *